Met het nieuwe jaar voor de deur staan er weer nieuwigheden klaar die Doc-it-Easy nóg beter maken. U ontdekt ze hier:

1. Wat is nieuw?

In 2017 start u misschien met een nieuwe nummering van uw verkoopfacturen. Doc-it-Easy maakt het u gemakkelijk en doet een suggestie wanneer u uw eerste verkoopfactuur maakt. Gewoon even bevestigen en u bent weer vertrokken voor een boekjaar.

Laat u de nummering van 2016 doorlopen? Dat kan natuurlijk ook: op de FAQ-pagina leest u hoe u die instelt.

2. Wat komt er nog aan?

Binnenkort worden uw facturen automatisch gemarkeerd als betaald, met de nieuwe functie die elektronische bankafschriften verwerkt. Ons team is er volop mee bezig. Wordt vervolgd dus!

3. Tips en tricks

Kleine verbeteringen maken een groot verschil. Dat geldt ook voor Doc-it-Easy. Ons team werkt hard aan het verbeteren van het gebruiksgemak. Hier vindt u een aantal verbeteringen van de laatste maanden op een rij.

Eigen adres tonen boven de geadresseerde

Wie ooit een huis kocht, kent het probleem vast wel: regelmatig krijgt u post gericht aan de vorige bewoners. Vervelend voor u, maar vooral voor de vorige bewoners en voor het bedrijf dat denkt dat de post aankomt. U zet een kruis door de naam van de vorige bewoners, gooit de brief terug in de brievenbus en hoopt dat het voor de verzender duidelijk wordt dat de geadresseerde is verhuisd. Als het bedrijf gebruikmaakt van een witte envelop zonder adres, dan gaat die ongelezen de papiermand in.

Daarom hebben wij de mogelijkheid toegevoegd om úw adres te tonen boven de geadresseerde. In een witte envelop met venster is uw adres dan zichtbaar voor de ontvanger en postbode.

Het Doc-it-Easy-team nam de proef op de som: de brief is zonder vertraging retour ontvangen!

 

De functie staat in het factuursjabloon. Die vindt u via de zoekbalk of via het ‘Gerelateerd-menu’ als u een factuur hebt geopend.

Nieuwe leverancier aanmaken tijdens het boeken van de aankoopfactuur

Eén van de aandachtspunten van user experience design is memorability, ofwel het vermogen om iets te onthouden. Voor een optimale gebruikerservaring is het belangrijk om het geheugen niet te veel te belasten bij het uitvoeren van taken. Met het oog op de memorability hebben we het boeken van de aankoopfacturen verbeterd.

Het aanmaken van een leverancier en het boeken van een aankoopfactuur zijn verschillende functies. Als u een papieren factuur ontving van een leverancier die nog niet in het bestand stond, navigeerde u naar het aanmaken van nieuwe leveranciers en voerde die eerst in – met de aankoopfactuur had u de naam, het adres en de woonplaats bij de hand.

Maar vandaag komen uw aankoopfacturen vaak digitaal binnen en een nieuwe leverancier aanmaken, doet u in een ander scherm. U wordt dus verplicht om de gegevens te onthouden of op te schrijven. Daarmee ervaart u als gebruiker geen vooruitgang.

Daarom is het vanaf nu mogelijk om een nieuwe leverancier aan te maken zonder weg te navigeren van de aankoopfactuur. Er verschijnt een scherm waarin u de gegevens invult en daarbij ook de aankoopfactuur blijft zien. Zo verwerkt u aankoopfacturen efficiënter en dus sneller.

Nieuwe leverancier aanmaken tijdens het boeken van de aankoopfactuur

Verbetering in het overzicht van offertes en facturen

Het team van Doc-it-Easy zoekt continu naar mogelijkheden om u sneller de informatie te geven die u nodig hebt. In de overzichten van offertes en facturen hebben we daarom een verbetering doorgevoerd.

Vroeger moest u elke factuur openen om te zien of er een opmerking of bijlage was toegevoegd. Vandaag ziet u dat al in de overzichtslijst. Ook het aantal opmerkingen en bijlages ziet u. Zo krijgt u een duidelijk en volledig beeld, en bespaart u tijd.

Verbetering in het overzicht van offertes en facturen

Meer artikelinformatie in de zoekfunctie

In grote artikelbestanden hebben artikelen vaak veel overeenkomsten. Bij het zoeken en toevoegen van een artikel kan dit voor verwarring zorgen doordat het zoeken te veel resultaten oplevert.

Daarom wordt nu meer artikelinformatie getoond in de zoekfunctie, zoals de artikelcode. Dat helpt u om sneller de juiste factuur samen te stellen en de facturatie af te handelen.

Meer artikelinformatie in de zoekfunctie

Paginanummering op facturen

Een veelgevraagde functie voor facturen van meerdere pagina’s is de paginanummering. Zo refereert u aan de juiste pagina. Daarom is het nu mogelijk om op het factuursjabloon paginanummering toe te passen.

Om dat te activeren, opent u eerst het factuursjabloon. U bereikt dat snel via de generieke zoekfunctie of via het 'Gerelateerd'-menu na het openen van een verkoopfactuur.

Paginanummering op facturen